Chrámový štít

Hlavná stena v tvare veľkého zubu ktorej základňa siaha takmer po suťovisko. Väčšina ciest sa lezie v zime a vo väčšine je trochu problém s istením. Napriek tomu sa cesty občas lezú.

Z ľavej strany je Chrámový štít ohraničený Šúchalou – strmým žľabom  z časti suťovisko, z časti trávy a spevnený stromami. Šúchala sa štandardne používa na zostup. Letný výstup šúchalou môže byť dosť šmykľavý a ľahko môžete zistiť na vlastnej zadnici prečo sa Šúchala takto volá 🙂

Z pravej strany je Chrámový štít ohraničený výrazným zatrávneným vhĺbením.

Na vrchole chrámového štítu je umiestnená výstupová kniha.

Zoznam ciest - Chrámový štít

Nástup v ľavej časti Chrámového štítu nazývanej Chrámový múr v spádnici druhého Chrámového rebra. Nástup je označený a má dve varianty v prvej dĺžke, ktoré sa za previsom spájajú do jednej cesty. Tam začína vystupovať druhé Chrámové rebro. Cesta vedie pravou stranou tohto rebra a vyúsťuje do Chrámových veží. Za nimi ľahko až na vrchol Chrámového štítu.

Brozman     2003

Spoločný nástup s cestou Jastrabica. Z prvého štandu 15-20 m ľahko, potom do skalného kúta. Ním hore. Ďalej orientácia po nitoch ktoré nás budú navádzať počas celej cesty až na vrchol Chrámového štítu. Jedná sa o čisto zimnú záležitosť na tri a pol dĺžky.

Krč, Kóša, Mišák  2003

Na pravom okraji Zlomiskového rebra začína vhĺbenie ktorým je možné  zostupovať spod Baštového múru prípadne z vrcholu Chrámového štítu. reťaze začínajú cca. 20m od začiatku vhĺbenia a smerujú až pod Baštový múr. Reťaze sú naťahané rovnako popod celý Baštový múr až do vetrového sedla. V zimnom období cesta slúži aj ako ľahký mixový relaxačný výstup.

Nástup dvoma variantmi. Zľava a sprava za V. V zime asi o jeden stupeň ťažšie. Záleží od podmienok. Po 10 – 15 metroch sa oba varianty spoja a splynú do plytkého kútika. Ním rovno hore na jeho koniec. Štand určí koniec 60 m. lana. To je zhruba prvá dĺžka. Ďalej rovno hore skalnou stienkou. Tá sa zúži do kúta, ktorý tvorí rebro prichádzajúce z pravej strany. Nity nás vedú striedavo týmto kútom a striedavo po vrchole rebra. Rebro sa končí prechodom do výrazného kúta. Pravou platňou tohoto kúta 2-3 m vpravo. Ocitneme sa v silne rozbitom komíne, kde je treba dávať pozor na spolulezca pod nami. Po výleze komína ľubovolne asi 15m. Ľahko na vrchol Chrámového štítu, kde nájdeme vrcholovú knihu. Zostup cez vetrové sedlo, buď vľavo do Šúchaly, alebo vpravo, tak, že vstúpime do Baštovej lávky na reťaze a nimi až na chodník pod stenu, k nástupom do ciest.

Š.Krč, J. Lörinczi

Nástup z chodníka v mieste označenom W 10 m po rampe k vytláčajúcemu bloku vľavo. Ním hore 2 – 3 m do ľahkého terénu pod platňu. Nad platňou končí prvá dĺžka. Skalná stienka ohraničená zľava rebrom tvorí kút. Týmto 20 m hore. Na konci kúta prechádzame 2 m doprava na trávy. Nimi postupujeme vľavo držiac sa v smere rebra do štandu, ktorý je zabudovaný v ňom. Ďalej hore kútom a po 10 m traverz doprava pod mierne previsnutú stienku. Ním hore do nevýrazného kútika až k štandu. nad štandom takisto kútikom 10 m. Tento postupne prechádza  do ľahšieho a väčšieho kúta, ktorý vedie až na vrchol.

Krč, Beňa, Husarovič   2001

Nová cesta, vylezená v januári 2003. Nástup je vpravo od Kryogénu nevýrazným vhĺbením. Potom cesta pokračuje kútom ktorý smeruje pod ľavú časť previsnutých stien v hornej časti. Ľavou časťou záverečnej steny rovno hore (vynitované).

T. Klinka, P.Marciš  2003

Nástup z chodníka v miestach Chrámovej dvorany. 20 m po trávach k prvému nitu (štand),  5 m doľava a objavia sa navádzacie nity. Po nich platňou rovno hore počas celej cesty. Prechádzame po skalných pásoch a ustupujeme vždy doľava. cesta má 4 dĺžky a vyvedie nás na vrchol Chrámového štítu, kde nájdeme štandovacie nity a vrcholovú knihu.

Š. Krč, M.Kostolník   1999

Nástup priamo z chodníka do položenej skalnej platne. po nej rovno hore, cez mixy a znova skaly na prvý štand. Ďalej exponované trávy až na vrchol Chrámového štítu, kde je štand a vrcholová kniha. Je to 3,5 dĺžky pekného zimného lezenia.

Š. Krč, J.Bacigál   1987

Nástup z chodníka, cez Zlomiskové sedlo. Pokračuje cez Zimný múr na trávy pod reťazami. Na reťaziach cesta zatiaľ končí. Má tri pevné štandy –nity. Medzi nimi sa lezie na zakladačky. Čisto zimná cesta.

Brozman   2004

Veľký Grič v zime.
Veľký Grič v lete
Stena Chrámového zo suťoviska. Lezci zrejme v ceste Kryogén
Pohľad na vrchol Chrámového štítu z hlavného vrcholu.