Dlho očakávaná dovolenka ubehla strašne rýchlo, tak musím niečo napísať, kým si z nej ešte niečo pamätám :-)

S Braňom Bakom a Kubom Kubovičom mastíme v nedeľu 14.7. nabalení na týždeň na Brnčalku, odkladáme pár nepotrebných vecí, vyberáme potenciálny cieľ lezenia…o 13:30 zisťujeme že všetko je vlhko-mokré, ale tak skúsime. Nakoniec sme si celkom dobre zaliezli v ceste Klíma-Linhart (V.). na Žeruchových vežiach. Kubové prvé metre na žule skončili celkom dobre. Na večer sa vraciame späť na chatu a zisťujeme že naša “turisticko – pohoďácka sekcia” už požíva dvojeurového Kozla. Takže Minkos s igelitkou v ruke ( ako správny horolezec ), Baťky, nabalený v novom batohu a Dudlík s už tradičnou “chladničkou” na chrbáte sa nechali vyviezť lanovkou na Skalnaté pleso a cez Svišťovku prešli na chatu pri Zelenom plese. Chudák Baťky má už plnú hlavu kecov o pravicovom festivale Pohoda odkiaľ sa naši “buzifesťáci” práve vrátili.

Ďalší deň nám žiaľ padala voda z neba, takže celí deň sme sa venovali doplňovaniu tekutín a športovým aktivitám za stolom…človeče,sedma,šach,dáma..

V utorok sa malo počasíčko zlepšiť, čo sa napokon aj stalo, ale doobeda sme si požičali bouldermatky a šli sa zavesiť na blízke kamene vedľa plesa (keby sú o pár metrov ďalej, neboli by sme ochotní “toľko” šliapať kôli bouldrom Tatroch ). Z diaľky sa zdalo že steny trošku preschli, tak sme šli na Koziu Kôpku, kde sme dali s Kubom kratšiu cca 100.metrovú cestu za V+ z dielne Dušana Zajaca, suché to veru nebolo, šak som skoro prvý krát v Tatroch drisou..ešťe že nie :-) Baťky s Dudlíkom ako správny predstavitelia ceperskej sekcie si dali III.kové rebro na Kôpke a potom Jahňací štít.. S kubom sme potom prebehli späť na Žeruchové veže popod Minkosa s Braňom, ktorí boli v našej nedeľnej ceste a dali sme si veľmi peknú cestu Cez Knihu (V).

V utorok večer sa v bare na Brnčalke utvorila časopriestorová bublina a zrazu už leziem tretiu dĺžku na Jastrabej veži. Pôvodne sme si chceli dať cestu za IV+.ale nakoniec z toho vznikol variant, alebo kombinácia ciest Machnik-Preyzner (IV+) a Pravým zárezom (VI, A?), čo bolo v celku zaujímavé :-)

Baťky po nezvládnutí dlhého nástupu “študoval” tvora ceperského na chate a celkom si už s ním aj rozumieť začau :-)

Pohoda extrém expedition team 2013 doplnená o Braňa zlanila zo starej skobky po 3.dĺžke, pretože nemali sprievodcu (ktorého sme im ukradli my s Kubom :-) )tak nevedeli kadiaľ ďalej.

Na štvrtok sme si s vybrali Čierny štít, Narovnanie Puškášovho Piliera (V.). Veľmi pekná a hlavne riadne vzdušná cesta, Kubo už definitívne “zmaturoval” v Tatranskom lezení. Minkos a Braňo si dali na Žeruchách Knihu, až na vrchol a Baťky s Dudlíkom si dali odchod domov :-)

V piatok mala opäť padať voda, tak sme šli len blízko chaty, teda Žerucháče a dali sme nakoniec dve cestičky Vých. Ž. veža pravým žlabom (V,hore III) a Čepelova cesta cez platňu (V,A1,RP:6), už bolo vidieť “opotrebovaný” morál aj telo, ale nakoniec Kubo zabojoval doliezol veľmi výživnú platňu, super výkon.

Sobota nás čakala s dažďom, takže sme “juniorov” poslali na Skalnaté pleso na pivo cez Svišťovku a my s Minkosom, doplnení o prichodzivšieho Iva Pavlíka sme si dali najprv Jahňací štít a potom aj Svišťovku.

V nedeľu sme šli na Kolový štít, lenže kým sme tam prišli, tak sa nám zahalil do oblakov, čím nás odradil, tak sme dali alternatívu na Jastrabiu vežu, “opravu totej IV+.ky”. Ivo natiahol prvé 3.dĺžky a došli sme do tej skobky odkiaľ zlanovali aj naši pohoďáci a scel nás pustiť ťahať, ale po menších nezhodách s nákresom a uvážení si našej únavy, sme využili starú skobku aj my a šli dolu. Minkos s Braňom si dali na Kozej Kôpke Puškášov pilier III. a už nás čakalo iba zbehnúť dolu.

Po tomto “tripe” som mal skoro týždeň svalovku na celom tele, ale bolo super. Ďakujem chalanom za super týždeň v krásnom prostredí doliny Zeleného plesa.

Horám zdar a Tatrom zvlášť :-)