OLYMPUS DIGITAL CAMERA(Aktualizované: foto) V sobotu 21. januára sme sa ako horolezecká štvorica stretli  v aute ešte za tmy. V Nízkych Tatrách hlásili krásny a slnečný deň. Tak prečo ho nevyužiť, veď zima má  veľké čaro, aj keď je studená. 🙂

Z Handlovej sme vyrazili pár minút po piatej v zložení Lidka, Čači, Minkos a ja. Tlemné rozhovory v aute sa strácali rovnako rýchlo, ako začali. Všetci rozmýšľali, čo nás to ,,tam hore“ čaká, lebo zimné lezenie v Tatrách sa všetci z nás chystali okúsiť prvý krát.

Na Tragoške sa stretáme s chalanmi z Bystrice, ktorí boli viac domáci ako hostia, v tej ,,našej“ časti steny. Po prvých ranných nádychoch čerstvého vzduchu, a  doobliekaní posledných vrstiev sme začali šlapať na Štefánikovu chatu. Obloha, ale aj okolité kopce dôverne sľubovali super počasie už skoro ráno, tak sme nad ním ani nerozmýšľali a pozorujúci ešte tiché okolie a vychádzajúce slnko stúpame vyššie a vyššie.

Na chate to už o pol deviatej žilo, dali sme si čaj a prezliekli sa. Čači s chalanmi vyrazili o niečo skorej, ukázať mu nástup na Baníkov pilier a liezť. My sme uzavreli poistku s dolinou plnou hmly a oblakov, že viditeľnosť a celý deň tu na vrcholoch, bude naozaj dobrý.

Po pár fotkách a krátkom oddychu teda odchádzame z chaty aj my. Nástup bol pol hodinku cesty od chaty, smerom na vrchol Ďumbiera, ale asi v polovici sme sa z chodníka odpájali. Zima a trochu aj vietor sa začali pripomínať viac, čím sme boli bližšie k hrebeňu.

Po krátkej pauze a už o niečo dlhšiom obúvaní, obliekaní sedačiek a triedení materiálu nám Čači ukazuje nástup. V pravej časti bezpečný štand, ku ktorému sa šlo už po menej bezpečnom traverze. Ja a Lidka začíname rozmýšľať. Je to traverz, alebo priestor s hlbokou dolinou pod ním, ktorá nám ubrala časť morálu? O zime sme si už nemysleli že sa stratila, mohla sa teda menej pripomínať. Severná stena bolá celá v tieni, ale ideme do toho, aspoň to skúsime.

Minkos s Čačim prešli do štandu prví. Zhodili lano, zacvakli sa a Marek začal zlaňovať o dĺžku nižšie. Medzitým s Lidkou prejdeme traverzom a ,,usadíme“ sa tiež.

Tak ideme alebo nejdeme? Bolo sa treba rozhodnúť teraz. Minkos zlaňuje tiež.

Nakoniec to nebol morál, ani dolina pod nami, ale zima, ktorá povedala rukám a nohám stačilo. Vybehli sme s Lidkou teda túto dĺžku tam aj späť, dali chalanom batoh a vrátili sa vymrznuté na hrebeň.

Ak sa niekomu bude zdať, že to musela byť chvíľka, nie veľa času, tak sa mýli a kto neverí, nech si skúsi sám.

Bolo dvanásť hodín, keď nás hrial čaj a krásny pohľad na Vysoké Tatry ponad plnú dolinu oblakov.

Z nášho ,,táboru“ sme asi tri krát vybehli na vrchol Ďumbiera a späť, poležali si v snehu a aj hľadali chalanov v stene. Deň bol neopísateľný, človek, ktorý tam taký zažije, by nemal byť len spokojný ale doslova by sa mal chváliť. J

Po tretej sme začali častejšie pozerať na mobily. Kde sú? V chate bol kľud, nám sa začínalo driemať z tepla a trošku aj od únavy.

Obloha začínala chytať ružový podtón a naznačovala nám blížiaci sa koniec dňa, viac ľudí schádzalo a menej už prichádzalo.

Po príchode Čačiho a Minkosa sme sa dozvedeli, že Baníkov pilier tiež neliezli, ale s Klingáčom, ktorý nás stretol ešte na hrebeni sa pustili do Modrého ľadu. Potom už nemali ani zimu a vietor, ostalo im parádne lezenie. Vylezení a spokojní sme posedávali pri čaji a varenom vínku a lúčili sa s Bystričanmi.

Slnko zliezalo svoju cestu za obzor, tak som sa  sním rozlúčila pár fotkami a pri tme za oknami sme potom dúfali v podobný nasledujúci deň.

Na raňajky nám navarili mlieko s kopou rozfúkaného snehu. Ale aj tak sme sa zbalili a vybrali aspoň pozrieť hore.

V trištvrtine cesty to otáčame a zostupujeme dole. Prudký a nárazový vietor a ešte horšia hmla a aj viditeľnosť dnes nepustia tam, kam by sme my radi. Aj zostupovanie z chaty bolo náročnejšie než inokedy. Návaly vetra znepríjemňovali celú cestu dole, ale ako vynaliezaví horolezci sme to vyriešili aj bez lyží a časti cesty sme doslova zjazdili po zadkoch.

Pekný víkend a aj výlet, tá zima, ktorú máme momentáľne u nás sa nedá porovnať s tou ,,peknou“ tatranskou. Ale ani teplotou.

no images were found

Jeden komentár

1. Tak sa ti to konečne podarilo nahodiť a opraviť 😉 A odlož mi prosím ťa z tých tehál zo dva kusy… 😀

You must be logged in to leave a reply.